Returnare si garantie

Politica de Retur

Pentru a face returul total sau partial al unei comenzi trebuie sa va autentificati in contul de client si din tab-ul retur puteti trimitere cererea de retur catre noi. Dupa ce s-a inregistrat cererea de retur o sa primiti prin email informatiile necesare din partea unui operator(va rugam sa verificati si folderul spam sau junk al emailului).

Va rugam sa ambalati cu grija produsele care doriti sa le returnati, deoarece in cazul in care acestea sunt deteriorate pe timpul transportului din cauza ca nu au fost bine ambalate nu vom returna contravaloarea produselor.

Returul este de 2 tipuri, retur partial si retur total.

Returul partial este in cazul in care doriti sa returnati anumite produse din totalul de produse comandate. In acest caz noi vom returna suma pe produsele returnate insa nu si costul de transport pentru expeditie. Taxa de transport pentru returnarea produselor este suportata de catre client. Returul se va face prin aceeasi firma de curierat prin care ati primit produsele respectand specificatiile de mai sus.

Returul total este atunci cand doriti sa returnati toata comanda. Noi va vom returna contravaloarea comenzii si costul de transport pentru expeditie. Costul de transport pentru returul produselor catre noi va fi suportat de catre clientul care a solicitat returul. Returul se va face prin aceeasi firma de curierat prin care ati primit produsele.  Contravalorea produselor returnate se va returna clientului intr-un interval de maxim 14 zile lucratoare in contul bancar mentionat de el prin email.

Pentru comenzile plătite cu cardul suma va fi returnată pe același card utilizat la tranzacționare.

Diminuarea valorii bunurilor returnate conform OUG NR 34/2014 Art. 14, Alin. 3

Consumatorului i se ofera dreptul de retur in cazul achizitiilor cu livrare la domiciliu , tocmai pentru ca nu are posibilitatea de a vedea produsele inainte de incheierea contractului, din acelasi motiv i se permite sa testeze si sa verifice produsele pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare al acestora.

Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare al acestora, consumatorul trebuie sa le manipuleze si sa le inspecteze la fel cum i s-ar permite intr-un magazin fizic. In cazul produselor electronice acestea pot fi probate prin pornirea si oprirea acestora si nu prin folosirea in scopul pentru care au fost produse. Asadar, in timpul perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul trebuia sa manipuleze si sa inspecteze produsele cu grija necesara.

Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produsului care rezulta din manipularea necorespunzatoare a acestuia, alta decat cea necesara pentru determinarea naturii, calitatii si functionarii produsului.

Produsele cosmetice, parafarmaceutice, dispozitivele si aparatura medicala de uz, suplimentele alimentare, articolele destinate intretinerii igienei personale, echipamentele sau produsele destinate protectiei ori imbunatatirii sanatatii achizitionate din farmacia online pot fi returnate in termen de 14 zile  de la data achizitionarii cu conditia ca acestea sa fie sigilate, sa nu prezinte deteriorari ale ambalajului iar produsul sa fie insotit de factura emisa.

Consumatorul nu poate denunța unilateral (nu poate returna), în condițiile art. 16, lit. d), e), f), OUG 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate (de exemplu: produse cosmetice desigilate, testate) sau care se pot degrada ori deteriora rapid si anume: hrană bebeluși (lapte, piureuri, sucuri, etc.), produse de igienă intimă și produse care vin în contact cu mucoasele/pielea (de exemplu: pompe san, protecții mameloane, irigatoare, biberoane, suzete, tetine, cănuțe bebe, jucării dentiție, chiloți de unică folosință, bustiere, sutiene, termometre rectale, nebulizatoare, aspiratoare nazale, centuri postnatale, scutece, dus bucal, periute de dinti, rezerve de periute de dinti, produse de igiena intima, etc.).

Rambursarea fondurilor se face in termen de maxim 14 zile de la primirea returului, prin mandat postal sau rambursare prin OP (ordin de plata)  in cazul in care se doreste urgentarea rambursarii. Suma inapoiata include NUMAI PRETUL PRODUSELOR RETURNATE, fara taxele de transport.

Actiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat sunt urmatoarele:

  • folosirea aparatelor electronice si electrocasnice in orice alt mod decat testarea prin pornirea si oprirea aparatului;
  • ruperea sigiliilor si a etichetelor produsului;
  • ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale ale produsului;
  • zgarierea, murdarirea, patarea, impregnarea cu substante externe;
  • desigilarea accesoriilor consumabile ale produsului;
  • desigilarea produselor de ingrijire personala, cosmetice, de curatenie, a produselor pentru copii si nou-nascuti, sau a lenjeriei intime.

Sesizarile cu privire la returnarea produselor pot fi comunicate telefonic la numarul 0268/336.032 sau la adresa de e-mail : [email protected].

Dreptul de retragere si exceptarile prevazute de lege

Dreptul de returnare se aplica numai produselor parafarmaceutice comandate si platite prin intermediul site-ului Farmaciabajan.ro. Reglementarile OUG 34/2014 cu privire la dreptul de retur al consumatorului, nu se adreseaza persoanelor juridice si persoanelor ce ridica de la sediul comenzi.farmaciabajan.ro produsele comandate si achitate.

CONFORM OUG NR. 34/2014 PRIVIND DREPTURILE CONSUMATORILOR IN CADRUL CONTRACTELOR INCHEIATE CU PROFESIONISTII

„Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului”.

Ca atare, consumatorul are dreptul ca, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor comandate si platite prin site, sa notifice in scris SC Terrapharm SRL inregistrand cererea de retur folosind butonul → Returneaza produse din comanda ← (disponibil in contul de client) in care sa informeze asupra deciziei sale de a renunta la produsele comandate, fara obligativitatea invocarii unui motiv anume. SC Terrapharm SRL are obligatia sa returneze in termen de 14 zile calendaristice contravaloarea produselor comandate, daca acestea au fost achitate, dar nu inainte de data receptionarii bunurilor.

*Consumatorul nu poate denunta unilateral (nu poate returna), in conditiile art. 16, lit. d), e), f), OUG 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid si anume: hrana bebelusi (lapte,

Daca la receptionarea returului se constanta ca produsul nu a respectat regule de mai sus si valoarea lui a fost diminuata o sa trimitem produsul catre furnizor pentru evaluarea si verificarea lui pentru a constata daca a fost manipulat corespunzator de catre dumneavoastra iar valorea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit. Diminuarea valorii produsului returnat in functie de deteriorarea acestuia poate fi facuta pana la 90% din valoarea initiala.

Garantia produselor

Toate produsele cumparate prin intermediul acestui site beneficiaza de garantie de conformitate conform legii 449/2003.

Pentru toate produsele care beneficiaza de garantie (produsele de folosinta indelungata) veti primi certificat de garantie la livrarea produsului. Certificatul de garantie, imprimat pe hartie, va insoti produsul in momentul livrarii sau va fi generat pe orice alt suport durabil si poate fi trimis cumparatorului pe adresa de email la cerere.

Certificatul de garantie contine elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, durata medie de utilizare, modalitatile de asigurare a garantiei – intretinere, reparare, inlocuire si termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatilor specializate de service care vor asigura reparatia produsului.

In cazul in care un produs pe care l-ati achizionat de la noi prezinta defectiuni in timpul garantiei comerciale va rugam sa ne informati despre aceasta situatie la adresa de email [email protected]. In urma primirii informarii dumneavoastra noi va vom contacta pentru a stabili modul de remediere a situatiei reclamate.

sau

Garantia de Conformitate

Garantia de conformitate este garantia oferita de vanzator, conform legislatiei in vigoare. Este o perioada de timp intre 6 luni si 2 ani prin care vanzatorul iti garanteaza ca produsul vandut este conform cu specificatiile pe care s-a angajat ca le vinde. Aceasta garantie este independenta de garantia tehnica/comerciala. Poate fi mai mica, mai mare sau egala si nu face obiectul defectiunilor tehnice.

In conformitate cu OG21/1992 vanzatorul este obligat sa-i furnizeze consumatorului: certificat de garantie (doar pentru produsele de folosinta indelungata), manual de instructiuni/utilizare/instalare. Produsele aflate la vanzare trebuie sa fie insotite de manuale de instructiuni in limba romana, declaratii de conformitate, fise tehnice.