Pepenii au proprietăţi diuretice, conţin substanţe care reglează tensiunea arterială şi previn apariţia bolilor de inimă. Să vă explicăm  de ce este necesar să includem acest fruct în dietă.

1. Are un conţinut crescut de apă, care ajută la menţinerea unei bune hidratări a organismului;

watermelon smoothie on white background

2. Reprezintă cea mai bogată sursă de citrulină, un aminoacid ce se transformă în organism în arginină, care ajută la buna funcţionare a numeroase organe, cum ar fi ficatul, rinichii, plămânii şi sistemul imunitar;

3. Pepenele verde are o concentraţie crescută de licopen (chiar mai crescută decât roşiile), un antioxidant care reduce riscul apariţiei bolilor de inimă, dar şi a cancerului;

4. Pepenele galben este bogat în beta-caroten, un precursor al vitaminei A, ce ajută la menţinerea vederii şi sănătăţii pielii;

5. Are un conţinut crescut de vitamina C – aproximativ 50 mg de vitamina C la o cană;

6. Ameliorează oboseala musculară după efortul fizic intens, stimulează producţia de acid nitric, o moleculă responsabilă cu contracţia şi relaxarea musculaturii pereţilor vaselor de sânge, ceea ce duce la reducerea tensiunii arteriale;

7. Pepenii galbeni sunt bogaţi în potasiu, iar o dietă bogată în potasiu este asociată cu un risc cardiovascular mai mic.

Se recomandă consumul de pepene proaspăt tăiat, expunerea prelungită la aer ducând la scăderea cantităţii de vitamina C.

artcile2