Ce ar trebui să conţină cel mai sănătos mic dejun?

Pentru unii, cele mai populare sunt ouăle, preparate fie ca omletă, fie ochiuri sau fierte. Conţin proteine şi dau senzaţia de saţietate. Alţii susţin că fulgii de ovăz, cu iaurt sau cu lapte, sunt cea mai bună alegere. Specialiştii au decis să „arbitreze” lupta între cele două alimente.

Ouăle. Mulţi le ocolesc din cauza conţinutului de colesterol. Este doar un mit. În realitate, un ou conţine colesterol bun care chiar scade colesterolul total din organism. Cu adevărat periculoase la acest capitol sunt dulciurile, produsele de patiserie, alimentele procesate şi alte obiceiuri alimentare. Potrivit studiilor, un consum regulat de două ouă pe zi nu a crescut riscul de boli cardiovasculare.

Ouăle sunt o sursă excelentă de grăsimi bune, iar albuşul conţine cea mai pură formă de proteină animală, care se asimilează rapid şi conţine toţi aminoacizii de care corpul nostru are nevoie. Ele dau senzaţia de saţietate, reduc pofta de dulce şi scad indicele de masă corporală, fiind utile în curele de slăbire.

eggsvsoatmeal

Ovăzul are lista lui de beneficii. E o excelentă sursă de vitamine, minerale, fibre şi antioxidanţi. Fibrele previn constipaţia, conferă senzaţia de saţietate, antioxidanţii protejează inima şi vasele de sânge, vitaminele şi mineralele întăresc sistemul imunitar. În plus, combinaţi cu produse lactate, fulgii de ovăz pot reduce cu până la 50% riscul de diabet, datorită conţinutului ridicat de magneziu din compoziţie, care scade rezistenţa la insulină.

Atât fulgii de ovăz, cât şi ouăle sunt alimente extrem de versatile. Ouăle pot fi preparate în tot felul de reţete şi modalităţi, fulgii pot fi combinaţi cu lapte vegetal sau animal, cu iaurt, cu fructe, în budinci sau prăjituri raw-vegan. Totuşi, dacă vrei să reduci aportul de carbohidraţi, să-ţi creşti senzaţia de saţietate şi aportul de proteine, ouăle sunt superioare cerealelor, spun specialiştii.